czwartek, 21 listopada 2013

Ale baba, pychota!!!

Dla was wszystkich , z pięknego Podlasia przywiozłam przepis na niezwyczajną babkę. Ni to tort, ni to biszkopt, ale , co za rewelacja.Można ją jeść na gorąco, jako zupełnie oddzielne danie .Można ją spożywać na zimno jako najdoskonalsze ciacho, rarytas do kawy , herbaty, do lampki wina. Jest to baba zdrowa, jak Dziewczyny z warkoczami ze środkowego Podlasia, smakuje wybornie. Gdyby Marysia nie powiedziała mi z czego ją upiekła, nie uwierzyłabym nigdy. Byłam przy przygotowywaniu tej baby, patrzyłam uważnie , potem ją konsumowałam/takie tam konsumowanie, ja ją zżerałam zachłannie, pochłaniałam wręcz/.
  Receptura jest własnością Marysi, ale pozwoliła mi na jej upowszechnienie, co niniejszym czynię.

 Składniki:/wszystkie znajdziecie w sklepach ze zdrową żywnością./
  *1 szkl soczewicy czerwonej
  *4 jaja  od kur szczęśliwych/poszukajcie na targu, w stronę fermowych nawet nie patrzcie!/
  *olej kokosowy/najlepszy jest aman prana/ 3 łyżki
  *karob /mączka z drzewa świętojańskiego lub karob jako melasa z drzewa świętojańskiego/3 łyżki
  *cynamon 1/4 łyżeczki
  *goździki zmielone, szczypta
  *gałka muszkatołowa szczypta
  *wanilia/nie cukier wanilinowy, ma być wanilia!/, do smaku
  *3-4 łyżki cukru buraczanego nierafinowanego/musi być tan napis,że jest nierafinowany/lub ksylitol
  *mąka migdałowa lub z amarantusa 2-3 łyżki
  * bakalie:orzechy poćwiartowane na kawałeczki/laskowe/, żurawina , posiekane suszone morele,można dodać, co się lubi./dodaję sporo, ale nie przesadzać/
   1.Soczewicę zalać 2,5 szklanki wody i gotować na ogniu 15 min, aż zacznie się rozpadać
   2.Jak trochę przestygnie dodawać wszystkie składniki i porządnie wymieszać na gładką masę/thermomix byłby tu najlepszy, może być dobry mikser/
   3.Jeśli masa jest zbyt rzadka dodać mąkę z amarantusa, mąkę ryżową, migdałową/2-3 łyżki/
   4.Na koniec dodajemy bakalie
   5 .Wlewamy do foremki i pieczemy w 180-200 stopniach przez 50 min /dobrze byłoby mieć foremkę silikonową, albo taką, z której łatwo wyjąć babkę./moja ma 18 cm średnicy i jest w sam raz/
   Zbyszek i ja podziwiamy pomysły i kunszt kulinarny Marysi.
    Marysiu!!!!
    Zabieraj się do napisania książki o zdrowym żywieniu.Gotujesz wybornie,masz mnóstwo odkryć i cudownych przepisów w tej dziedzinie.Taka książka będzie pomocna dla tych wszystkich, którzy nie wiedzą , jak pomóc ludziom z nadwagą, ludziom szukającym przepisów na zdrowe odżywianie.
Ta zdrowa i pyszna potrawa jest dedykowana wszystkim , którzy mają wybredne podniebienia i nie zapychają się pszenicznymi, przepełnionymi szkodliwymi dla zdrowia ciastami.
Wszystkim życzę smacznego.



2 komentarze:

  1. Można dodać kardamon, kozieradkę(według swoich ulubionych smaków),migdały, a nawet dynię,słonecznik itp.Nie przedobrzać.Życzę smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja polecam ciasto ze.. szpinaku!
    Jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń